logo

TESCİLLİ İPSALA PİRİNCİ SOFRALARDA BİRİNCİ
KEŞAN TİCARET VE SANAYİ ODASI

TESCİLLENEN İPSALA PİRİNCİ ULUSAL PAZARA TAŞINIYOR

TESCİLLENEN İPSALA PİRİNCİ ULUSAL PAZARA TAŞINIYOR

Tescillenen İpsala Pirinci Ulusal Pazara Taşınıyor

Keşan TSO'nun Markalaştırma Başarısı İpsala Pirinci'ni Dünya Pazarına Taşıyor

Metro Marketler Grubu Kategori Müdürü Mesut Doğukan’ın, İpsala Pirinci için “Pirinciniz bizim için kalite standardını temsil ediyor” dediği toplantıda, markalaşmanın önemine dikkat çekilirken, İpsala Pirinci’nin tüm dünyada nasıl pazarlanacağı hakkında örnekler verildi.

Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası), İpsala TB (Ticaret Borsası), Keşan TB (Ticaret Borsası) ve Metro Marketler Grubu işbirliğinde, dün İpsala’da düzenlenen toplantıda, Metro Marketler Grubu’ yetkilileri, Coğrafi İşaret alan sayılı üründen biri olan İpsala Pirinci’ni dünyaya nasıl tanıtabileceğini üreticiler ile paylaşırken, dünya pazarında markalaşmanın da önemine değindiler.

Saat 10.30 sıralarında, T.Ü. (Trakya Üniversitesi) İpsala MYO (Meslek Yüksekokulu) Konferans Salonu’nda başlayan toplantıya; İpsala Meslek Yüksekokulu Yard. Doç. Dr. Hayati Arda, Keşan TB Meclis Başkanı Necmi Kaymaz, İpsala TB Meclis Başkanı Necati Görür, Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Keşan TB Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Yörük, İpsala TB Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Girgin, Metro Marketler Grubu Gıda Kategori Grup Müdürü Ayşin Işıkgece, Kalite Güvence Grup Müdürü Tülay Özel,  Kategori Müdürü Mesut Doğukan, çeltik üreticileri, işadamları ve öğrenciler katıldı.

Girgin: “Bu çalışma, bölgenin gelişmesinde etken olacaktır”

Saygı duruşunda bulunulmasının ardından, İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan toplantının açılış konuşmasını, İbrahim Girgin yaptı. Bölgedeki oda ve borsaların, bölgenin kalkınmasına yönelik olarak sürdürdükleri faaliyetlere devam ettiklerinin altını çizen Girgin, yaptıkları bu çalışmanın da, bölgenin gelişmesine etken olacak bir örnek olduğunu söyledi. İpsala Pirinci’nin, İpsala sınırları içerisinde yetiştirilen ürünü kapsadığına dikkat çeken İbrahim Girgin, “Bugün yaptığımız bu çalışma da bunun bir örneğidir. Oda ve borsalarla birlikte ürünün markalaşması adına Coğrafi İşaretin alınmasının doğru olacağını ve bu markalaşma sonucunda da Türkiye pazarında ürünün satımının daha kolaylaşacağı kanaatine vardık.” dedi.

“Ürünü pazarlarken nerede yetiştiğini, borsalarımızın tescilinden anlayacağız”

Geçen yıl da, ürünün pazarlanması noktasında birtakım sıkıntılar ve olumsuzluklar yaşandığını belirten Girgin, şunları söyledi; “Üründe en önemli unsur pazarlanmasıdır. Bunları aşmak için bir çalışma yaptık. Bugün de bu konuda konuşacağız. Ürünün pazara sunulurken İpsala’da yetiştiğini nereden anlayacağız; borsalarımızın tescilinden anlayacağız. Toplantının hayırlı olmasını diliyorum.”

Helvacıoğlu: “Coğrafi İşaret alan ürünler, şehirlerin isimlerine değer katıyor”

İbrahim Girgin’in ardından söz alan Mustafa Helvacıoğlu, Coğrafi İşaret alan ürünlerin satışını yapan Metro Marketler Grubu’nun İpsala Pirinci’ni yakından takip ettiğinin altını çizerek, “Toplantıdaki katılım, İpsala’ya ve İpsala Pirinci’ne verilen önem ile sahiplenmeyi ortaya koyuyor. Coğrafi İşaret alan ürünler, şehirlerin isimlerine değer katıyor. Finike Portakalı, Köprübaşı Sarımsağı, İpsala Pirinci, Keşan Satır Eti, Bursa İskender Kebabı veya Çorum Leblebisi gibi Türkiye’de 200 tane ürün var ve 225 tane de yeni başvuran var. 2016’ya kadar 200 ürün olması, markalaşmada da ülke ne kadar geri kaldığını gösteriyor. Markalaşmadan sonra bilinirliliğin arttığını gördük.” şeklinde konuştu.

Helvacıoğlu, bu süreçte yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi

Helvacıoğlu, yaptığı bu konuşmanın ardından, İpsala Pirinci’nin tescillenmesi ve Coğrafi İşaret almasıyla ilgili yaşanan tüm süreci, sunum halinde katılımcılar ile paylaşırken, özellikle markalaşma sürecinin ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. Mustafa Helvacıoğlu, “Sizin oraların nesi meşhur?” başlığı altında yaptıkları çalışmalarda, tüm üreticiler ve üyeler ile birlikte hareket ederek bu başarıyı yakaladıklarının altını çizerek, bu sürece geldiklerini söyledi.

Işıkgece, markalaşmanın önemine değindi

Toplantı, Metro Marketler Grubu Gıda Kategori Grup Müdürü Ayşin Işıkgece’nin, Coğrafi İşaret alan ürünler ile ilgili daha önce yaptıkları uygulamalar ve sonrasındaki satış politikaları hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Slayt sunumu eşliğinde bilgiler veren Işıkgece, Coğrafi İşaret alan tüm ürünlerin, bölgeye has tohumlardan üretilmesi gerektiğinin önemine dikkat çekerek, “Tohumda farklılık yaşandığında, o ürünün özelliği de değişebiliyor.” derken, ürünlerin markalaşma anlamındaki çalışmaların da son derece önemli olduğunu kaydetti. Ayşin Işıkgece, katılımcılara, Coğrafi İşaret alan ürünler için hazırladıkları tanıtım filmini izlettirdikten sonra sözü Kalite Güvence Grup Müdürü Tülay Özel’e verdi.

Özel: “Ürünün sürdürülebilir olmasını araştırıyoruz”

Coğrafi İşaretli ürün denetimi ve yasal mevzuatları aktaran Özel, ürün denetimi ve yasal mevzuatları hakkında bilgi vererek, ürünün DNA’sını çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. TÜBİTAK ile bu konuda çalışmalar başlattıklarını aktaran Tülay Özel, eksikler tamamlandıktan sonra böyle bir proje ile piyasaya çıkma hedeflerinde olduklarını söyledi. Bu topraklarda yetiştirilen pirincin bu kadar lezzetli olduğuna dair araştırmalar yaptıklarını ifade eden Özel, şunları söyledi; “Bunun sebeplerini kanıtlayarak nedenlerini ispatlıyoruz. Ürünün sürdürülebilir olmasını araştırıyoruz.”

Doğukan: “Pirinciniz bizim için kalite standardını temsil ediyor”

Metro Grubu Kategori Müdürü Mesut Doğukan ise var oluş sebeplerinden bahsederek, İpsala Pirinci’nin tanıtımının nasıl sağlanabileceğini, daha önce yaptıkları Taşköprü Sarımsağı ve Finike Portakalı örneğini vererek gösterdi. 16 il 32 mağaza ve 15 bin müşterinin ayağına 20 bin ürün portföyü ile hitap ettiklerini ifade eden Doğukan, “İpsala Pirinci’ni hep birlikte bir noktaya taşıyacağız. Bizler sizinle İpsala Pirinci nasıl daha iyi noktaya gelir bunu konuşmak istiyoruz. Pirinciniz bizim için kalite standardını temsil ediyor. Bu nedenle önemli.” diye konuştu.

Kaymaz: “Marka olmak ne kadar zor ise asıl zor olan markanın bundan sonraki süreçte sürekliliğini sağlamaktır”

Toplantıda son olarak söz alan Necmi Kaymaz, Metro Marketler Grubu’na, verdiği önemli bilgiler nedeniyle teşekkür ederek, sözlerini şöyle tamamladı; “Marka olmak ne kadar zor ise asıl zor olan markanın bundan sonraki süreçte sürekliliğini sağlamaktır. Bunu da sağlayacak olan siz değerli üreticilerimizdir. Verimliliği nasıl arttırabiliriz, standardı, kaliteyi, sürekliliği nasıl sağlarız bunun peşinde olmalıyız. Bu o kadar meşakkatli bir yol ki bugün burada yapılan markla edinmek bence en kolay şey ama devamı daha zor. Bunu takip etmek ve gelecek nesillerimize iyi bir iş olarak bırakmak hedefimiz olmalı. Bundan sonra ki süreçte her şey hızlı bir şekilde değişiyor. Bizlerde üretimlerimizde; değişimimize nasıl ayak uydurabiliriz, üretimde risklerimiz neler, bunları nasıl en aza indirebiliriz, fırsatlarımız neler, bunları nasıl en yukarı taşıyabiliriz, bunların peşinde olmamız lazım. Ayrı ayrı köşelerde değil, bir arada beraberlik içerisinde bunları paylaşmamız gerekiyor. Bugün Metro Grubu’nun burada bizlerle olması ve bilgileri paylaşması inanıyorum ki hepimizin ufkuna ışık tutmuştur. Mutlaka bu süreçte önümüzde çıkan engellerde olacaktır ama bizler yılmamalıyız ki yolumuza devam edebilelim. Böyle kurumsal markaların kapılarından içeri girebilmek çok güçtür. Metro Grubu’nu bugün bizimle buluşturan ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Buralarda ilk anda ticaret yapmak bize zor gelebilir. Neden zor gelebilir alışkanlıklarımıza kar marjlarımıza değişik bir sistemmiş gibi gelebilir. Bu kapılardan içeri girdikten sonra inanın ki bizim zor ürettiğimiz ürünlerin emeğini kaybetme şansımız yok. Buraya sattığımız her ürün güvence altında. Tahsilatı ona göre olmakta. Ben üç kurum olan İpsala Ticaret Borsası Keşan Ticaret Borsası ve Keşan Ticaret ve Sanayi Odası olarak teşekkürlerimi sunuyorum. Önümüzdeki sezonun tarlalarımızda ve soframızda bereketin bol olmasını diliyorum.”

Toplantı, katılımcılara pilav ayran ikramında bulunulmasının ardından sona erdi.

Destek İçin
(+90) 284 714 11 37